Thursday, March 20, 2008

SEDIKIT FAKTA MENGENAI MINYAK LINTAH

SEDIKIT FAKTA MENGENAI MINYAK LINTAH

Minyak lintah memang terkenal di kalangan masyarakat di kepulauan melayu dan jawa sebagai ubat membesarkan dan memanjangkan zakar lelaki. Minyak Lintah ini sudah lama digunakan daripada generasi kegenerasi namun tiada bukti yang dapat mendakwa keberkesanan minyak lintah ini dalam membesarkan dan memanjangkan zakar sehinggalah beberapa kajian makmal di buat.

Beberapa ujian makmal telah dibuat bagi mengkaji keberkesanan minyak lintah dan mendapati minyak lintah ini mengandungi enzim daripada Hirudo Medicinalis (lintah yang di buat ubat) yang sangta baik dalam melancarkan perjalanan darah. Ada doktor-doktor moden yang menggunakan lintah selepas pembedahan mikro untuk memulihkan salur darah tersumbat serta untuk membantu pembesaran kapilari darah.

Untuk membuat minyak lintah ini tidak boleh menggunakan lintah yang sembarangan. Lintah yang digunakan untuk membuat minyak lintah ini digunakan daripada lintah istimewa yang hanya tinggal di dalam air. Antara cara lama untuk membuat minyak lintah ini adalah dengan menangkap lintah-lintah ini dan diletak didalam botol bersama minyak kemudiannya dijemur di bawah terik matahari. Minyak lintah yang terhasil daripada lintah-lintah ini disapu dan diurut kepada zakar untuk mendapatkan saiz yang diingini.

Namun begitu cara untuk menghasilkan minyak lintah ini tidak bersih dan kadangkala boleh mendatangkan infeksi oleh itu beberapa kaedah moden telah dilakukan untuk mendapatkan minyak minyak lintah yang benar-benar berkesan dan selamat digunakan. Lovelorn lure Industry telah melakukan kajian minyaklintah ini dan hasilnya terciptalah Minyak Lintah Sensaoil dan Krim Lintah Sensacream.

Oleh itu kami menyesyorkan kepada sesiapa yang ingin membesarkan dan memanjangkan zakar menggunakan Minyak Lintah Sensaoil dalam mendapatkan saiz dan pajang yang di kehendaki.

No comments: